Alla inlägg den 6 september 2007

Av Malin - 6 september 2007 21:47

Började med trumset imorse 8.20, det var jätteskoj! Spelade Nelly Furtados Maneater, den har jag haft på hjärnan sen dess. Har inga trumstockar än, så kan inte börja öva, men jag vill!


Som tur var åt jag en macka innan seminariet i musik- och harmonilära, annars hade jag svimmat. Men det är jobbigt att sitta och koncentrera sig och bara lyssna i 90 min, man behöver aktivera sig emellanåt! Tur att jag inte går något annat program, då skulle det väl vara sådant jämt. Hemska tanke!


Hade min första sånglektion under dagen. Peter verkar jättebra. Fick sjunga några låtar så han skulle höra hur jag lät typ. Han tyckte  att jag var duktig och att det var en väldigt behaglig arbetstimme för honom, han kunde bara sitta och lyssna och njuta sa han, haha. Fick i läxa att hitta en låt med lite mer fart i, blev mest ballader idag. Anledningen till det är nog främst att jag inte får till något svängigt komp på pianot, så därför tar jag lugnare låtar så jag kan kompa snyggt. Men det ska det bli ändring på!


15.30 hade jag och Emma våran första pianilektion med Jan Inge. Han verkar också riktigt bra och jag fick en jättefin komplimang. Han sa att det märktes att jag verkligen hade piano i mina fingrar. Det gjorde min dag :D Fick spela kadenser i olika tonarter och kompa och spela på gehör. Precis sånt som jag behöver öva på, så det känns guld! 


Väl hemma fick jag äntligen prata med sötisen igen. Saknar honom massa. Sen gick jag till Matilda och kikade på Idol. Tycker att det är väldigt låg nivå på deltagarna i år. Inte alls bra. Hälften av de som har gått vidare verkar inte ha någon taktkänsla och byter dessutom tonart lite då och då. Inte okej!

Ovido - Quiz & Flashcards