Alla inlägg den 20 september 2007

Av Malin - 20 september 2007 22:30

Imorse klev jag upp i god tid och hann med att äta både rågflingegröt och en macka. Det händer inte varje dag!


Trumlektionen gick typ bra. Men det börjar bli riktigt svårt nu.. Vi får ju inte börja med några piece-of-cake-låtar direkt! Övade lite med Rebecka efter det, både trummor och bas. Det går lite framåt i alla fall, tack och lov.


Vid elvatiden cyklade jag uppför en sjukt lång backe och kom till slut fram till Brickebackens vårdcentral. Där blev jag undersökt av en sköterska och fick ta halsprov. Jag börjar bli en hejare på det, har gjort det massa gånger :P Men jag har tydligen inte halsfluss, trots att min hals ser ut som en flugsvamp.


Sen gjorde jag en spontanvåldgästning hos Maria och tvingade henne att bjuda mig på mat ;D Tyckte det var lite för längesen vi lekte, så jag tog och åtgärdade det problemet. Snart får hon nog jobb tror jag :)


Strax före tre cyklade jag iväg igen, bara nedförsbacke denna gång, inte alls dumt! Övade lite piano, sen hade jag och Emma pianolektion. Det är riktigt kul och väldigt nyttigt. Och så får jag göra lite saker som jag inte har gjort förut, så det är perfekt. Han märker snabbt vad jag kan och inte kan. Toppenlärare verkligen. Tydligen är jag väldigt lik hans dotter som också heter Malin. Läskigt.


Efter det hade jag, Emma och Jenny dagens skrattattack, vet inte vad vi skrattade åt, men kul var det! Sen övade jag trummor i typ en timme innan jag tog en middagspaus. Pratade med en jättetrevlig tjej i tvåan, tror hon hette Anna. Vi hade mycket gemensamt, båda är från Norrland, det säger allt! Sen blev det basövning i en timme också. Telefonerade med mamma en snabbis och sen cyklade jag uppför backen igen och var hemma precis lagom till Idol. 


Har råkat sjunga lite ikväll, kan inte låta bli. Men halsen känns lite bättre. Och det är ju så roligt att sjunga! Snart ska jag sova. Tänkte gå upp tidigt och åka till skolan och öva lite imorgon bitti. Och läsa massa musiklära. Snart min första tenta ju, läskigt! 

Ovido - Quiz & Flashcards