Alla inlägg den 27 september 2007

Av Malin - 27 september 2007 23:25

Sånglektionen idag var jättenyttig för mig. Peter upptäckte saker på en gång som ingen annan har reagerat på tidigare. Jag skjuter tydligen fram hakan lite när jag sjunger, det är ju inte bra. Så nu fick jag tips på hur jag skulle göra istället. Och så fick jag sjunga massa i bröströst, skitskoj! Men svårt. Sjöng This Kiss, radioplåga med Faith Hill för några år sen. Och den är inte världens lättaste låt direkt. Massa text och massa bröströst. Men det är najs! Och halsen mår faktiskt bättre nu, så det går rätt bra att sjunga. Den är förstås inte riktigt bra än, men mindre dålig iaf. Så nästa vecka är det träning som gäller, prepare yourself Maria! ;D


Pianolektionen gick väl sådär, haha. Hade inte alls övat så mycket som jag hade behövt. Men det blir det ändring på nu när tentan är ur världen, så himla skönt! Trots att jag hade varit på skolan sen 8.20 så stannade jag kvar och övade till 17.30 typ. Det var så roligt att spela samba och sjunga i bröströst ;D Inte samtidigt dock :)


Ikväll har jag agerat moraliskt stöd åt stackars Matilda som höll på med gehörsläxan. Vi hatar den där låten! Givetvis tittade vi på Idol också, men det var ingen som "knäckte" förutom möjligen Amanda. Och för att citera vår kära musik- och harmoniläralärare (haha, krångligt ord): Vi lever i ett praxis. Glöm inte det! Haha, internskämt. Men det är jättekul ;D


Imorgon kommer älskling hit. Jag längtar massamassamassa <3


Varför är det så himla svårt att gå och lägga sig...?

Av Malin - 27 september 2007 13:07

Det var lite halvjobbigt att kliva upp imorse eftersom det var nollesittning igår, men 8.20 var jag på skolan redo för att spela trummor. Det gick riktigt bra, det är så himla kul. Blir spännande att sätta ihop ensembler nästa vecka!


Nästan alla satt och panikpluggade inför tentan i musik- och harmonilära, men jag tog det ganska lugnt. För mig funkar det bättre om jag är utvilad och nyss har ätit något ;) Så jag satt mest och slöade och så åt jag en macka från Prego. Och mycket riktigt kändes det som det gick bra på provet, nej förlåt, tentan menar jag ju förstås. Så himla skönt att det är avklarat.


Snart har jag sånglektion, ska bli kul. Har lite ångest inför pianolektionen sen, har knappt övat något. Så jag får skämmas. 

Ovido - Quiz & Flashcards