Alla inlägg den 7 september 2007

Av Malin - 7 september 2007 21:57

Idag har varit en ganska tråkig dag på skolan. Visserligen nyttig, men ändå. Inget musikutövande! Hade biblioteksinfo på morgonen, så nu vet jag hur det funkar. I alla fall nästan. Det fanns massa cd-skivor och noter att låna, väldigt najs :)


Övade på kadenserna jag fick i pianoläxa och har nu gått igenom samtliga tonarter i alla olika lägen! Fast jag måste öva mera. Särskilt med tonikan i tersläge. (Ja, jag är musiknörd.)


Datainfon var i och för sig rätt rolig. Fick en genomgång hur Macintosharna fungerade. Det fanns ett roligt program där man kunde filma och ta kort på sig själv med olika effekter, det skrattade vi mycket åt :) Vid tillfälle tänker jag sitta och leka med Finale också. Kulkulkul.


Efter lunch var det schema- och programinfo med Leif, han är rolig. Måste kolla upp om jag ska läsa svenska eller om jag ska ta något annat istället. 5,5 år lät väääldigt länge, ujuj. Nåväl, ska som sagt kolla upp det där. Ska fundera på om jag ska göra ett L-prov till också, i så fall kan jag få fler sånglektioner. Om det är godkänt förstås ;)


Efter skolan åkte jag och Matilda i röda faran till staden och shoppade lite. Vi köpte varsin kofta och jag köpte även en kjol med matchande diadem. Är lite osäker på kjolen dock, måste fundera. Sen köpte jag en cykelkorg och delar av en blivande musiklärares survivalkit. Fanns ingen BETA 58 inne, så mikrofon + kabel får jag köpa vid ett senare tillfälle. Erik som jobbade på Music Music skulle ringa. Han var väldigt trevlig och hjälpsam i alla fall, så där handlar jag gärna flera gånger!


När jag kom hem tog jag tag i disken, det tog hela Mika-skivan att diska allt, galet! Sen har jag bara slappat och kollat på tv och mysat. Skönt att få vara alldeles ensam en stund faktiskt :)


(Nästa helg får jag äntligen träffa äslin. Längtar massor <3) 

Ovido - Quiz & Flashcards