Alla inlägg den 11 september 2007

Av Malin - 11 september 2007 23:19

Jag saknar min Dennis.. nu är det bara tre dagar kvar, jag längtar massor!


Idag har jag haft tal- och röstträning, läste högt för varandra i några minuter för att se hur man använde rösten och hur medveten man var om vad man gjorde typ. Givetvis hade jag värsta knorret i halsen då, hatar att vara förkyld! Men i övrigt gick det bra. De tyckte att jag lät som en sagoberättare och läste väldigt medvetet.


Övade piano i några timmar faktiskt. 3-ackordslåtar på gehör är precis vad jag behöver öva på. Och det konstigaste är att jag faktiskt tycker att det är kul. Ensemblen var rolig, flummig lärare, men det verkar som vi kommer få hålla på med mycket jazz och improvisation, det är rätta takter ;)


Jag, Maria och Matilda köpte varsitt terminskort på Universitetsgymmet, eller ja, enbart för aerobicspassen, var världens kö för alla ville köpa kort just idag. Sen var vi på Afro power dance. Riktigt kul och svettigt. Fick dock väldigt ont i knät eftersom man skulle träna barfota, måste nog ha skor nästa gång, mitt knä måste få lite stötdämpning.


Sen cyklade vi uppför backen och jag lagade tacos och kollade på Idol. Måste säga att Malmö hade vassaste startfältet hittills i alla fall. Försökte öva lite på basläxan, fast på gitarr, det gick väl sådär, haha. Ska önska mig en bas i julklapp tror jag :) Alternativt köpa en. Vore kul att kunna lite mer, och jag lär definitivt öva mer ifall jag har en tillhands hemma. Tänkte begära baslektion av äslin i helgen.


Och återigen, nu är det bara tre dagar kvar <3 

Ovido - Quiz & Flashcards