Direktlänk till inlägg 2 september 2007

Gospelkonsert

Av Malin - 2 september 2007 22:28

Idag har jag lekt med Maria, det behövde jag verkligen. Är på betydligt bättre humör idag än jag var igår. Vi har mest pratat och pysslat och donat med småsaker typ. Lyckades förstöra två proppar i köket när vi skulle laga mat, haha. Så vi fick cykla till Hydro och införskaffa flera ifall detta fenomen skulle upprepas sig.


Vid halv sex sms:ade Jenny och frågade om jag ville följa med på gospelkonsert med Frank Ådahl, jag och Maria nappade på förslaget och det hela slutade med att vi tänker gå med i kören Joybells imorgon. Bara ungdomar som såg ut att ha väldigt roligt tillsammans. Ska bli jättekul :) Frank har sån otrolig kontroll på sin röst så det är läskigt. Kastar sig ut och får allt att låta hur lätt som helst. Grymt. Pianisten Magnus Spångberg var också helt fantastisk. Det lät som det var typ 10 pianon, fattar inte hur han fick fingrarna att räcka till. Man bara satt och gapade typ. Och diggade med. Och ville vara med förstås! Jag har jättesvårt för att bara sitta i publiken och lyssna, jag vill alltid vara med :) Det var en väldigt speciell man i publiken, haha. Lite Jerry Williamsstuk, något för tighta jeans, en grisrosa skjorta instoppad i byxorna och ett läskigt långt guldhalsband. Och polisonger. Utan förvarning började han stampa hårt i golvet och på slutet stod han längst fram och dansade i otakt. Så sött så ;D


Imorgon börjar skolan, så jag tänkte gå och lägga mig så fort jag har fikat klart. På återseende darlings.  

 
 
mary

mary

2 september 2007 23:26

Jag är helt i extas...imorn blir det gospel för hela slanten! Det ska bli så himla roligt!!!!

Tack för idag...skönt med en tjejdag, det var längesen. Nästa gång tar jag med honungen.
puss

http://mia-maria.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards