Alla inlägg den 9 april 2009

Av Malin - 9 april 2009 15:04

Lätt som en plätt och hur gott som helst! Sådana har jag bakat idag. Nu ska chokladen på.


300 g margarin

3 1/2 dl strösocker

4 ägg

2 dl vetemjöl

5 msk kakao

1 1/2 tsk bakpulver


Garnering:

50 g ljus blockchoklad

50 g vit choklad


1. Smält margarin, låt svalna. Rör margarin och socker så att sockret löser sig.

2. Tillsätt ett ägg i taget. Sikta ner mjöl blandat med kakao och bakpulver.

3. Häll smeten i en långpanna med bakpapper. Grädda i nedre delen av ugnen i 200 grader, 13-15 minuter. Låt svalna.

4. Smält chokladen var för sig i plastpåse i mikron. Ringla över kakan och låt stelna. Skär i rutor.

Av Malin - 9 april 2009 15:01

Vi ska åka till fjällen ikväll, så jag packar om lite. Behöver ju inte ha med min stora rullväska direkt. Datorn åker med, men det finns inget internet i stugan, så jag lär ju ha massor av blogginlägg att läsa sen när vi kommer tillbaka. Förhoppningsvis så har folk annat att göra än att blogga hela påskhelgen.

Av Malin - 9 april 2009 11:14

Det ska jag ta tag i om en stund. En chokladkaka som är fantastiskt god. Kan skriva receptet här sen om jag kommer ihåg.


Vi funderar lite på vad som behövs tas med inför fjällresan i påskhelgen. Testade gamla längdpjäxor nyss. De var fortfarande lite för stora, allt köptes på tillväxt när jag var yngre. Men det kanske är bra, då kan Magnus använda dem nu, trots att han har större fötter.

Ovido - Quiz & Flashcards