Alla inlägg under september 2008

Av Malin - 24 september 2008 08:15

Fy fan vad jag hatar att gå upp tidigt. Känner mig som en zombie. Kändes som jag precis hade gått och lagt mig och inte fått sova mer än tre minuter när klockan ringde halv åtta. Snart ska jag till skolan och ha sånglektion. Sen tänker jag banne mig cykla hem och lägga mig bredvid älskling igen. Annars kommer jag inte överleva dagen.

Av Malin - 23 september 2008 23:49

Idag har jag varit trött. Hela dagen. Varit smakråd åt Emma i hennes glasögonval och fått mina justerade igen. Men det blev inte riktigt bra nu heller, himla skit. De timmar jag har spenderat hemma idag har nästan uteslutande tillbringats framför tv:n antingen i sängen eller i soffan.


Testade även liggande uppsjungning när jag skulle öva sång. Funkade rätt bra på mig faktiskt, mer avslappnande att ligga i sängen än att stå upp, haha. Sen sket det sig lite med bröströstsjungandet dessvärre. Det är så grymt svårt att hitta rätt på höjden. Blir galen! Men å andra sidan så finns det ju andra sätt att sjunga på som är minst lika bra och kanske passar mig bättre. Men jag vill ju kunna ta i på höjden eftersom typ alla låtar är uppbyggda så. Har sånglektion imorgon, kanske kan få nåt tips på hur jag ska göra. Blir ju bara fel.


Den senaste dryga halvtimmen har jag ägnat åt att klippa Dennis hår. Han blev så söt så :)

Av Malin - 22 september 2008 15:10

Imorse var det föreläsning om att tänka och skriva vetenskapligt. Faktiskt betydligt intressantare än väntat! Cyklade hem och åt lunch eftersom vi inte hade någon mat hemma förrän sent igår kväll, och då orkade jag inte göra någon matlåda. Blev stuvade makaroner och köttbullar. Lite tråkig snabbmat, men så är det att vara fattig student i slutet av månaden.


Hade äntligen fått böckerna som jag och Emma hade beställt. Den ena ska helst vara utläst tills imorgon, så jag satte igång omedelbums. Tack och lov var den lättläst och intressant - trots den tråkiga titeln "Vetenskapsteori för nybörjare"! Har läst lite mer än en tredjedel nu och känner att det är dags för en paus. Ska sjunga lite Alanis inför sånglektionen och sen blir det nog Top model. Emma var nyss här och hämtade sina böcker, sen skulle hon ha sin sångelev. Någon gång i framtiden ska jag också våga! Men jag känner att jag vill få lite större koll på min egen röst innan jag ska lära någon annan.


Tur att det inte är Idol ikväll, jag måste nämligen läsa, hör och häpna!

Av Malin - 21 september 2008 21:51

Inte jätteintressant direkt, men ganska roligt :) Testa själv så får du se.


Gör såhär:
1. Ta fram din mobil
2. Bläddra igenom din inkorg
3. Stanna när du räknat till tio och skriv första meningen i sms:et
4. Gör likadant på varje fråga


1. Vad skulle du säga om din pojkvänn var otrogen mot dig?
Hej vännen!

2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Det förstår jag.
3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Hehe, jasså det blir barn igen.
4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Ja, det är lugnt för mig.

5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
E hemma nu.
6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Hmm, vet inte exakt.
7. Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom?
Okej, jag har bara läst ett par sidor och de första kändes inte så intressant, men det kanske blir det sen då.

8. Vad vill du höra mest av allt?
Skönt med nya ögon!

9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
Lycka till imorgon!
10. Din romantiska replik?
Ditt nya lösenord är: 086086

11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?

Jaha, okej, men vilken omställning!


Av Malin - 21 september 2008 17:13

Nu har jag fått mina glasögon, gick ju riktigt fort. Tog en vecka från det att jag gjorde synundersökningen tills jag fick hämta dem. Måste justera bågarna lite på båda tror jag, de sitter lite skumt. Men annars är jag jättenöjd. Jag både ser bra och ser bra ut, haha ;P


Jag och mannen var ute en sväng i fredags. Hade fått höra en del gott om krogen Mitt andra hem. Typ att de skulle ha liveband och spela motown och grejer på fredagar. Men väl där spelades bara reggae och så var det jättetrångt. Så det var en besvikelse. Sen gick vi till O'learys och spelade bort lite pengar, heh. 40 kr typ, men ändå. Kunde ha vunnit det dubbla om vi hade varit smarta nog och tagit ut de pengarna.. Igår var bara en seg dag med pizza, Top model och film.


Snart ska vi försöka ta tag i saker och ting här i hushållet och börja städa. Det ser ut som skit här inne just nu, så det är dags. Sen är det inhandling av mat och tvätt som gäller. Har hittills inte gjort så mycket idag. Slötittat på lite repriser av Idol, Musikmaskinen och Vem kan slå Filip och Fredrik. Och ätit tacos.

Av Malin - 19 september 2008 00:05

Childhood och Vattenfall vill främja debatten om utsatta barn i världen. Genom att skriva och länka till uppdragbarn.se i din blogg skänker Vattenfall 20 kronor för varje inlägg  Pengarna går oavkortat till Childhoods verksamhet. Hitills har 387 bloggat om uppdrag barn vilket ger 7 740 kronor. Nu hoppas jag på att ni gör samma inlägg och länkar från era bloggar! Okej?

Av Malin - 18 september 2008 21:13

Det är ju helt sjukt att jag ska bli så äckligt nervös när jag måste prata inför en grupp. Idag på seminariet skulle alla prata några minuter om den text som de hade skrivit. Och jag blev jättenervös och ville helst inte prata alls. Det känns som om alla andra har vettigare saker att säga, bara för att jag kanske inte riktigt har tänkt i samma banor. Men rent logiskt borde ju det betyda att jag tar upp saker som de kanske inte har tänkt på. Det knäppaste av allt är ju att jag kommer behöva prata inför mina elever varenda dag sen när jag är färdig lärare. Men det känns faktiskt annorlunda, för då kommer jag vara den som vet mest (förhoppningsvis) och har koll på mitt ämne liksom. Det känner jag inte att jag har nu.


Som tur är blir jag inte alls lika nervös när jag ska sjunga. Men jag tror det beror på att jag har övat mycket och vet precis hur jag ska sjunga, när jag ska ta pauser och så. Visst kan det variera lite och jag kan göra så som jag känner för i stunden, men det är på ett annat sätt än när jag pratar. Då får jag bara tunghäfta och svettas och känner mig allmänt tom i huvudet. Får hoppas att det går att jobba bort med tiden. Verkar som om det är flera än jag som känner såhär. Och de ska också bli lärare.

Av Malin - 17 september 2008 15:07

Tog nyss en välbehövlig paus i läsandet. Sjöng lite Alanis Morisette istället :) Sånglektionen imorse gick bra, men så sjöng jag ju inget som är ovant för min röst heller. Kändes säkrast med något lite softare eftersom förkylningen inte är borta än. Trevlig tonart och allt :) Peter tyckte att det lät jättebra och inte fanns så mycket att jobba på, han tyckte att jag redan kunde sjunga sånt utan problem. Så nästa gång är det nog dags för något lite rockigare i en något högre tonart. Men jag tror att rösten börjar återgå till sin normala kapacitet igen, så det borde gå. Vore ju himla skönt att slippa hosta.


Nähepp. Ska väl läsa lite till innan Top Model. Vore skönt om jag hann klart med läsningen idag. Och om jag hann börja skriva lite dessutom :) Skulle behöva den där sovmorgonen imorgon. Var skittrött när jag kom hem från sånglektionen idag, var tvungen att lägga mig och sova en timme till bredvid älskling. Zässi är fortfarande myspysig och vill bli omhändertagen hela tiden. Men jag tror Pantera är svartsjuk, hon vill stjäla uppmärksamheten hela tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards