Alla inlägg den 7 september 2008

Av Malin - 7 september 2008 20:27

Jaha, då har jag lyckats gå och bli förkyld också. Det var väl bara det som fattades i misären, haha. Nejdå, så illa är det inte. Men jag har äckligt mycket att läsa, vilket känns sisådär. Är väl lika bra att fortsätta lite ikväll så jag inte har hur mycket som helst kvar tills imorgon. Vore skönt att kunna ta det lite lugnt då. Särskilt nu när förkylningen blir värre för varje timme som går.


I veckan tänkte jag gå och göra en synundersökning. Jag tror jag börjar bli gammal och behöver läsglasögon. Får bara ont i huvudet och har svårt att koncentrera mig när jag läser. Och mina 10-kronorsglasögon från öb är, inte helt oväntat, skit. Tänkte gå till specsavers och fixa två par glasögon till priset av ett. Omväxling förnöjer. Om de nu anser att jag  är i behov att ha glasögon. Men det tror jag. Om inte annat får jag väl tjata.


Beställde lite kläder och gardiner till nya lägenheten från ellos, paketet skulle komma på tisdag, jag vill hämta det nu på en gång, men jag får väl ge mig till tåls tills dess.


Har inte blivit någon promenad sen i fredags. Känns inte så motiverat att gå ut när det spöregnar. Eller när man är förkyld och bara vill ligga nerbäddad i sängen eller i soffan med en filt och en kopp te och titta på film. Igår tvättade vi iofs, så då blev det ju några turer fram och tillbaka innan det var klart. Så det kanske kan räknas lite halvt. Och idag handlade vi mat och gick och bar på tunga varor = styrketräning. Man måste ju se till allt man gör i vardagen också ;)


Nu ska jag ta mig igenom den engelska texten ikväll. Det flyter på rätt bra ändå, men jag har nog fått slå upp kanske ett ord för varannan sida jag läser. Tur att jag köpte ett engelsklexikon på bokrean förut :)

Ovido - Quiz & Flashcards