Alla inlägg den 14 september 2008

Av Malin - 14 september 2008 23:11

Jag ska få glasögon! Eller ja, köpa för massa pengar, men ändå. Jag var hos optikern i fredags och fick veta att jag har ett väldigt litet synfel, +0,25 bara. Egentligen inget man behöver göra något åt när det är såpass litet, men tydligen har jag ett brytningsfel också som gör att jag ser mörka fläckar som rör lite på sig. Överallt och hela tiden. Inte konstigt att jag har haft ont i huvudet varenda dag sen jag var 16! Så mina ögon kan behöva lite avlastning. Jag tycker det ska bli jätteskönt med glasögon, jag längtar tills jag får dem! Helgen har jag ägnat åt att prova de fem par som jag fick låna hem och försöka bestämma mig för två. Jag tror jag har bestämt mig nu. Åtminstone är det ena paret helt säkert. Får väl ta mig en liten runda innan jag bestämmer mig imorgon och se om de har fått in några fler som var utlånade när jag var där.


Folk verkar tycka att jag är lite knäpp som vill ha glasögon, men jag är verkligen jättepepp! Antagligen tycker jag inte att det ska bli jobbigt eftersom jag inte måste ha dem jämt om jag inte vill, jag ser ju bra ändå. Men allt kommer bli mycket lugnare liksom och jag hoppas verkligen att min huvudvärk försvinner. Det skulle vara så guld!


Har förstås inte bara provat glasögon i helgen. (Tack förresten till alla som har varit smakråd på min bilddagbok!) Har efter många om och men pluggat också, woho. Läst (eller snarare skummat igenom) flera hundra sidor om läroplaner, kursplaner, skollag och sådant. Inte jättekul direkt. Tycker att det är väldigt ironiskt att pedagogiken (som jag läser) är så fruktansvärt opedagogisk! Korvstoppning deluxe. Det finns inte en chans att någon kommer ihåg allt vi måste läsa..


Oj, nu är klockan sådär mycket igen. Dags för en till Disneyfilm kanske. Såg Kejsarens nya stil förut idag. Och Tropic Thunder igår. Ingen Disneyfilm visserligen. Kanske därför den var så dålig. Jag somnade efter typ halva som vanligt.


Jag saknar dig Maria, skulle vara så skönt att bara cykla iväg och vara hos dig på 5 minuter. Får se till att strukturera upp ett Malmöbesök senare i höst eller senast i vår. Längesen vi secondhandshoppade nu. Inte för att jag vet hur utbudet är i Malmö, men jag förväntar mig att det finns en del! Puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards