Direktlänk till inlägg 18 september 2008

Nervositet

Av Malin - 18 september 2008 21:13

Det är ju helt sjukt att jag ska bli så äckligt nervös när jag måste prata inför en grupp. Idag på seminariet skulle alla prata några minuter om den text som de hade skrivit. Och jag blev jättenervös och ville helst inte prata alls. Det känns som om alla andra har vettigare saker att säga, bara för att jag kanske inte riktigt har tänkt i samma banor. Men rent logiskt borde ju det betyda att jag tar upp saker som de kanske inte har tänkt på. Det knäppaste av allt är ju att jag kommer behöva prata inför mina elever varenda dag sen när jag är färdig lärare. Men det känns faktiskt annorlunda, för då kommer jag vara den som vet mest (förhoppningsvis) och har koll på mitt ämne liksom. Det känner jag inte att jag har nu.


Som tur är blir jag inte alls lika nervös när jag ska sjunga. Men jag tror det beror på att jag har övat mycket och vet precis hur jag ska sjunga, när jag ska ta pauser och så. Visst kan det variera lite och jag kan göra så som jag känner för i stunden, men det är på ett annat sätt än när jag pratar. Då får jag bara tunghäfta och svettas och känner mig allmänt tom i huvudet. Får hoppas att det går att jobba bort med tiden. Verkar som om det är flera än jag som känner såhär. Och de ska också bli lärare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards