Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Föreläsning och sträckläsning

Av Malin - 22 september 2008 15:10

Imorse var det föreläsning om att tänka och skriva vetenskapligt. Faktiskt betydligt intressantare än väntat! Cyklade hem och åt lunch eftersom vi inte hade någon mat hemma förrän sent igår kväll, och då orkade jag inte göra någon matlåda. Blev stuvade makaroner och köttbullar. Lite tråkig snabbmat, men så är det att vara fattig student i slutet av månaden.


Hade äntligen fått böckerna som jag och Emma hade beställt. Den ena ska helst vara utläst tills imorgon, så jag satte igång omedelbums. Tack och lov var den lättläst och intressant - trots den tråkiga titeln "Vetenskapsteori för nybörjare"! Har läst lite mer än en tredjedel nu och känner att det är dags för en paus. Ska sjunga lite Alanis inför sånglektionen och sen blir det nog Top model. Emma var nyss här och hämtade sina böcker, sen skulle hon ha sin sångelev. Någon gång i framtiden ska jag också våga! Men jag känner att jag vill få lite större koll på min egen röst innan jag ska lära någon annan.


Tur att det inte är Idol ikväll, jag måste nämligen läsa, hör och häpna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards