Alla inlägg under oktober 2008

Av Malin - 10 oktober 2008 06:37

Helst skulle jag vilja sova hela dagen, är jätteförkyld nu igen, men jag måste iväg till min vfu-skola snart. Där ska jag bre mackor och sen hjälpa ettor, så det känns ganska lugnt. Sen tar jag en sväng till förbi ICA maxi och köper mer garn, annars blir inte halsduken så lång. Sen är det äntligen helg. Då ska jag sova längre än till 06.15

Vfu

Av Malin - 8 oktober 2008 15:40

Imorse vaknade jag 05.30 av någon konstig anledning. Kunde ju sova ända till 06.15, men det tyckte tydligen inte min kropp att det var nödvändigt. Dessutom somnade jag efter midnatt, så jag borde verkligen inte ha vaknat då. Det här har förstås inneburit att jag har varit sjukt trött hela dagen idag. Har bara haft en massa ettor hela dagen. Hjälpt till att läsa och skriva, varit rastvakt och kollat när de hade idrott. Verkligen tur att jag inte tänker bli idrottslärare, det är seriöst högre ljudvolym där inne än om man spelar på elförstärkta instrument! Alla blir väl så uppspelta så det bara måste skrika. Hela tiden. Inte en lugn stund på hela dagen, så det var skönt att få åka därifrån redan vid 13.30


Eftersom jag har lyckats bli förkyld igen så tog jag en sväng förbi apoteket och köpte nässpray så jag ska överleva. Råkade gå in på Blu di blu där jag råkade hitta en supersnygg skjortklänning som jag råkade köpa :) Bild kommer nog på min bilddagbok senare.


Nu ska jag lägga mig i soffan och typ dö. I alla fall en liten stund innan Top model börjar. Sen ska jag nog fortsätta sticka också, det är avslappnande. Och skönt att slippa tänka på något annat för en stund.. Måste öva lite på körlåtarna inför imorgon också, annars blir fröken kammarkör arg!

Av Malin - 6 oktober 2008 21:47

I helgen har jag och pappa varit på Gotland, har haft det jättebra! Resan dit var inte speciellt trevlig dock. Det var väldigt blåsigt, så jag blev sjösjuk på båten. Tur att jag inte hann äta middag säger jag bara.


Väl framme gick vi till huset innanför ringmuren i Visby där vi skulle bo. Pappas kusin som äger det nu, men det har funnits i släkten väldigt länge. Verkligen inte varje dag jag kan se havet och ringmuren när jag vaknar!


På lördagen kom farmor och farfar till huset och farmor berättade lite historia om det och släkten. Uppskattar sånt mer nu när jag har blivit lite äldre faktiskt. Sen gick vi ut och fotade massor (finns på min bilddagbok) och efter någon timme på stan gick vi några kilometer längs vattnet till min fasters stuga, där det var 60-årskalas för hennes man. Träffade massa släkt som jag inte har sett på massa år, så det var kul :)


Sen på kvällen var det största anledningen till att vi åkte till Gotland: Konserten. Pappas morfar var kompositör, han skrev ett musikskådespel (typ opera) som spelades varje sommar på gotland mellan 1929 och 1990, förutom några år under kriget. Så det var riktigt stort. Och i helgen spelade de det i Visby domkyrka. Jag hade inte hört det tidigare, så det var riktigt häftigt! Dramatiskt som bara den ;) Träffade ännu mer släkt där, kul!


På kvällen fortsatte vi att fota lite och så gick vi ut och åt lamm. Får passa på när pappa betalar ;) 


Igår regnade det, så det blev inte så mycket gjort innan vi åkte. Båten var försenad ganska rejält eftersom det blåste så mycket, kom fram till Nynäshamn 1,5 timme senare än tänkt. Men som tur var skulle jag ha fått vänta 2 timmar på centralen sen, nu blev det bara en halvtimme. Väl hemma i Örebro efter Jennytaxi var klockan halv ett, så det var bara att lägga sig. Sammanfattningvis har jag haft en väldigt händelserik och mysig helg!

Av Malin - 6 oktober 2008 18:26

Nu ska vi se om det här funkar.. 

Följ min blogg med bloggkoll


Kom hem från Gotland inatt och nu är jag precis hemkommen för dagen efter sånglektion och vfu. Skriver mer om helgen sen när jag har fått i mig en välbehövlig middag :)

Av Malin - 3 oktober 2008 07:30

Inte ofta jag har varit vaken en timme vid den här tiden.. Snart bär det av till skolan till tio, Då åker jag till stationen vidare mot Gotland via Sthlm och Nynäshamn. Hoppas jag har fått med mig allt. Funderar på att byta kläder nu, haha. Bestämde igår vad jag skulle ha nu.. Lite farligt :)


Trevlig helg, jag återkommer nog på måndag. Puss

Av Malin - 2 oktober 2008 23:03

Nu har jag nog i princip packat klart inför Gotlandsresan i helgen. Att det ska vara så svårt att packa när jag ska vara borta i tre dagar! Tänkte ett tag att jag skulle klara mig med ett par skor, men jag ångrade mig och stoppade ner conversisarna i sista sekunden. De är guld. Annars ska jag ha på mig mina nya sköna stövlar tänkte jag. Jag lär ju ha glömt något, men det ska nog gå ändå. Man klarar sig ju faktiskt på ganska lite om man måste. Men det är ju inte rätt :)


Igår somnade jag nog inte förrän tre. Vet inte om jag fick någon slags ångestattack på grund av stress eller nåt. Allt bara snurrade, det var verkligen skitäckligt. Har aldrig varit med om det förut, så det var väldigt obehagligt. Det gick inte slappna av och försöka sova heller, för då snurrade det bara ännu mera. Är verkligen inte hundra idag heller, men det är bättre i alla fall. Stackars Dennis hade både migrän och tandvärk, så vi kunde ligga där och tycka synd om oss själva och varandra.


Har fortfarande inte hunnit läsa allt i Skoljuridiktråkboken, men det får gå ändå. Kanske läser mer imorgon på tåget/bussen/båten. Sova snart kanske?

Av Malin - 1 oktober 2008 21:22

Det är säkert nyttigt att ha koll på skoljuridik, men fy fan vad tråkigt! Varit på föreläsning om det i fyra timmar idag, var ganska okej ändå, han var rätt duktig på att prata. Men sen att behöva sätta sig och läsa om paragrafer hit och dit så fort man kommer hem känns ju lagom kul. Har väl tagit mig igenom typ 70 sidor idag, 130 to go.. Det var så extremt tråkigt så jag inte ens kunde hålla ögonen öppna. Somnade seriöst med boken i handen. Inte bra betyg. Är väl bäst jag läser lite till innan det blir för sent. Måste ju se vem som vinner Top Model också, tur att jag har spelat in.


I helgen bär det av till Gotland med pappa, farmor och farfar. Ska bli mysigt :)

Ovido - Quiz & Flashcards