Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Malin - 10 oktober 2008 23:12

Den här dagen har varit en riktig tur i otursdag. Förmiddagen passerade visserligen rätt smärtfritt. Men när jag skulle åka från vfu-skolan så såg jag bussen åka förbi precis när jag gick ut. Jag tänkte handla på ICA maxi, så jag började promenera dit. Jag tyckte att jag valde den stora cykelvägen som borde gå dit, men det tog typ 45 min att gå, så jag måste ha lyckats ta världens omväg, för så himla långt är det inte! Tar inte många minuter med bussen.. Drygt. Sen när jag var klar och skulle gå till bussen var jag väldigt nära att missa den, fick springa sista biten med kassar och allt, eftersom det tydligen är tänkt att man ska ha bil när man handlar där. Man måste nämligen ta en omväg för att ta sig till busshållplatsen, åtminstone om man vill slippa gå i gegga eller bli överkörd. Som tur var hann jag med den i alla fall, med andan i halsen. Extra härligt när jag knappt kan andas med näsan. (Eller däsad kanske jag borde skriva.) Bussbyte i stan, var ett tag till den skulle gå så jag passade på att justera mina glasögon igen. Nu blev de riktigt bra, så jag kan nog sluta bråka med dem. Var jättenära att missa även denna buss, fick återigen springa med mina kassar för att hinna. På bussen var det kontrollanter, händer väldigt ofta nu tycker jag. Tydligen så lyckades jag tappa mitt bankomatkort där också, för efter ett tag gick de och ropade om det fanns någon Malin Pettersson där. Så fick jag visa legitimation för att få tillbaka kortet. Så jag har verkligen haft tur i oturen idag måste jag säga. Det mesta hade ju kunnat skita sig egentligen.


Ikväll har jag kikat på Idol och fortsatt på mitt halsduksstickande.  Kan inte påstå att jag sörjer så mycket över att Jesper åkte ut, men Yasmina kan ju få åka nästa gång. Visst, hon är söt och sjunger fint. Men det är också det enda. Så tråkig!


Nu ska jag nog lägga mig snart och oja mig med min trevliga mensvärk som jag självklart lyckas ha denna otursdag till ära. Veckan har varit rolig, men det är otroligt skönt att det är helg! Imorgon ska jag sova. Och kanske tvätta eller nåt sånt tråkigt. Ta det lugnt i alla fall.

Av Malin - 10 oktober 2008 06:37

Helst skulle jag vilja sova hela dagen, är jätteförkyld nu igen, men jag måste iväg till min vfu-skola snart. Där ska jag bre mackor och sen hjälpa ettor, så det känns ganska lugnt. Sen tar jag en sväng till förbi ICA maxi och köper mer garn, annars blir inte halsduken så lång. Sen är det äntligen helg. Då ska jag sova längre än till 06.15

Ovido - Quiz & Flashcards