Direktlänk till inlägg 8 september 2008

Överhettad hjärna

Av Malin - 8 september 2008 15:29

Vaknade vid nio och satte igång med pluggeriet samtidigt som jag åt frukost. Allt som ska läsas tills imorgon blev klart vid tvåtiden, men som resultat av detta har min hjärna gått på högvarv och tydligen överhettats, så nu har jag fått feber. Inte mycket, men tillräckligt för att det ska märkas. Min normala temperatur på 36,5  har för tillfället höjts till 37,3, så det är klart det märks. Jag vill bli klar med mina tre diskussionsfrågor tills imorgon så jag kan lägga mig ner och göra ingenting resten av dagen och kvällen, så det är väl bäst jag sätter fart med det.


Haha, två galna dalmasar knackade på och frågade grejer om han som bodde bredvid förut. De ville flytta in tidigare, men fick inte tag på människan. Och öbo ställer ju bara till problem snarare än att hjälpa. Jag har bara sett honom några gånger, han bodde bara där i ett par månader, så jag vet inte om jag var till så mycket hjälp.


Har en väldigt sällskapssjuk katt här. Så fort man går ut genom dörren verkar hon tro att man tänker överge henne för alltid och sätter sig i fönstret och jamar. Och när man sen kommer in igen efter tio minuter så kommer hon springande och ska hälsa, precis som om vi inte har setts på en hel evighet. Man känner sig förstås uppskattad, men det är lite påfrestande också eftersom det är svårt att ge henne så mycket uppmärksamhet som hon kräver för tillfället.


Tur att jag fastnar här istället för att plugga, heh. Men jag tycker ändå att jag har varit väldigt effektiv idag! Dessutom kan jag skylla min koncentrationsbrist på febern, det ska jag göra imorgon också, så slipper jag vara med och diskutera alltför mycket, haha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards