Direktlänk till inlägg 24 september 2008

Allt i onödan

Av Malin - 24 september 2008 12:11

När jag väl kom till skolan vid 8.45 för att ha sånglektion så satt det en lapp på Peters dörr att han var sjuk från igår. Och hur ska man veta det om man knappt ens hinner vistas på musikhögskolan längre? Dessutom är det inte direkt så att man bara går förbi hans dörr utan att ha ett ärende just dit, den är ganska gömd i ett hörn. Förut skickade han ju åtminstone sms, det kan ju vara snällt, särskilt när det gäller morgonlektioner. Jag hade ju inte ens behövt gå upp i så fall! Jag blev ganska sur och cyklade hem. Möttes givetvis av kattkiss på mina skor. Vet inte alls vad det är för skit lillkatten har börjat med. Tror hon har fått för sig att hon ska markera revir nu när mamma katt är hemma igen. Fick ett litet vredesutbrott och gick och lade mig och sov i Dennis armar i en och en halv timme till. Skönt, men jag ville inte gå upp sen heller. Är så sjukt trött. Om jag kunde skulle jag ligga och sova hela dagen. Men nu ska jag snart iväg till min vfu-skola på nåt möte. Då får jag ju träffa de andra lärarstudenterna också, kan bli trevligt. Men helst vill jag sova. Kanske ska passa på att justera glasisarna ännu en gång när jag ändå kommer vara i stan en sväng för att byta buss.


Igår såg jag en bebis med Kisströja, sån vill nog Dennis att våra eventuella framtida barn också ska ha. Var riktigt gulligt faktiskt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 31 maj 2009 00:08

Känner redan att jag gillar den nya bloggen bättre. Den här får vara kvar förstås, men i fortsättningen finns jag på http://mejline.blogg.se !...

Av Malin - 30 maj 2009 19:49

Idag har Dennis pappa och hans sambo (snart fru!) varit här och hjälpt till att fixa på uteplatsen. Vi köpte krusbärsbuske, rödvinbärsbuske, rabarber, frön till morötter, dill och sockerärter. Och gräsfrön för det såg förjävligt ut på den så kallade ...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Funderar starkt på att byta till mejline.blogg.se. Följer ni med mig i så fall? Börjar tröttna på denna och vill kunna lägga upp flera bilder. Eftersom jag fortfarande inte har något sommarjobb kanske jag ska roa mig med att göra en snygg design elle...

Av Malin - 28 maj 2009 17:14

Kör hela dagen, alltid roligt! Konserten gick riktigt bra. På tisdag kväll blir det en till!...

100

Av Malin - 27 maj 2009 21:57

Även fast jag redan hade sett kvällens Grey's Anatomy, som tydligen var avsnitt nr 100, så kunde jag inte låta bli att kolla. Och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna den här gången heller. Fantastiskt fint....

Ovido - Quiz & Flashcards