Alla inlägg den 13 maj 2009

5/6

Av Malin - 13 maj 2009 22:13

5 av 6 frågor avklarade på musikhistoriatentan, fantastiskt skönt! Ska jag börja med den sista också kanske? Jag tror det. Så har jag åtminstone börjat!

Av Malin - 13 maj 2009 22:11

Eftersom jag snart fyller år ska jag få en present av Ellos. En liten rullväska. OM jag beställer något förstås. Men jag har hittat några söta och billiga sommarklänningar och det har jag ju varit på jakt efter ett tag. Dessutom vill jag ha en sån väska, pratade om att köpa en när jag var hemma i helgen. Så det blir nog en liten beställning snart. Fick nya H&M-katalogen höromdagen också. Massor av snygga grejer. Och jag tror jag gillar den här Matthew Williamson alltså! Precis min typ av sommarkläder med färger och mönster, härligt!

Av Malin - 13 maj 2009 20:59

 Nej, nu måste jag stänga av tv:n, här blir inget vettigt gjort! Jag som åkte hem från skolan vid fem i tron om att jag skulle göra nåt vettigt när jag kom hem. Men jag fastnade framför tv:n. Har lagat och ätit middag visserligen, det är vettigt! Kollade nyss på Roomservice, Timbuktu inredde ett skitcoolt rum. Riktigt snyggt! Massa färger och mönster och grejer, men åh, så snyggt. Kanske skulle ha så här med? Är nog lite för feg :) Fast vi borde sätta upp tavlor och grejer någon gång. Får pyssla med det i sommar kanske. Det krånglar till det så mycket när det är betongväggar!


Nu: musikhistoria. Igen. Men jag vill bli klar så jag får vara ledig någon gång. Eller så jag hinner göra allt annat som jag måste göra.

Av Malin - 13 maj 2009 15:17

Nu har jag nog i princip placerat ut alla toner i mitt körarr. Har förtsås en del kvar ändå, men det känns bra! Ska snart till skolan och se vad herr arrangeringsmagister säger :)


Har skrivit klart punktlistan om populärmusikens historia också. Nu är det bara två uppgifter kvar, men de är inte lika stora. 4/6 frågor avklarade! Vore helt fantastiskt om jag hade världens flyt och skrev klart ikväll. Knappast troligt dock.
Av Malin - 13 maj 2009 10:39

Var seg som vanligt imorse, men jag tog mig i kragen och gick en skön morgonpromenad i solen. Nu har jag ätit frukost också. Borde duscha. Fast mest av allt borde jag sätta igång med musikhistorian igen, vill bli klar snart! Kan man sitta ute i solen och skriva? Ja, det kan man när man har en bärbar dator. So be it!

Ovido - Quiz & Flashcards