Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Malin - 4 maj 2009 21:20

När jag skulle hämta cykeln vid fyra (eftersom han sa att han skulle börja tre och definitivt vara klar då) så hade gubben precis börjat. Det tog skitlång tid att peta in kedjan, förstår inte varför. Sen när det äääntligen var klar och jag skulle cykla hem, ja, då slutade den enda fungerande bromsen att fungera! Jag hann typ tio meter innan jag vände. Vägrade cykla hem utan bromsar, livsfarligt! Så jag fick lämna in den igen. Väldigt konstigt, för så var den inte innan jag lämnade in den! Så jag blev lagom irriterad och begav mig hemåt igen, han skulle försöka fixa den tills imorgon. Kul att ha betalat 200 kr för en ny kedja om jag nu inte ens kommer kunna använda cykeln. BAJS!


Hade planer på att träna ikväll. Göra läxor också för den delen. Men jag blev på så dåligt humör, så jag kände inte för att göra nånting alls. Så jag lade mig och skulle vila bredvid Dennis en stund. Och vad händer? Jo, jag lyckas sova i nästan två timmar. Så mycket för en produktiv måndagkväll.

Av Malin - 4 maj 2009 14:49

Jag är så himla rastlös jämt. Vill alltid göra något nytt även om jag bara har hållit på med samma sak i en kvart eller nåt. Försökte mig på att arrangera lite, men det gick inge bra. Jag kommer ingen vart. Tycker det blir tråkigt och har ingen inspiration. Så jag började med gehörsläxan istället, ska planka massa rytmer. Det var ju kul, till en början i alla fall. Men så kommer det små förändringar här och där som gör att jag måste koncentrera mig mera. Och då blir det genast tråkigt. Dessutom är jag väldigt sugen på att hämta min cykel! Kanske mest är det som spökar..


På onsdag har jag lyssningsprov, massa jazztjosanhejsanskit. Och jag har inte ens börjat lyssna. Vi ska kunna skilja på olika stilar inom jazz, det kan inte jag. Yay!

Av Malin - 4 maj 2009 13:15

Idag gick jag förbi hos cykelreparatören som skulle ringa om pris men aldrig gjorde det. "200 kr, jag fixar det idag" sa han när jag kom, så om några timmar ska jag hämta min vackra 80-talscykel igen. Ska bli grymt skönt att slippa gå eller ta bussen, det tar ju hundra år!

Av Malin - 4 maj 2009 09:00

Som bekant är det inget hit att gå upp på morgonen, särskilt inte måndag morgon. Blir ju inte bättre av att vi hade tvättid till ett, så det blev riktigt sent innan jag somnade. Men jag ska nog lyckas genomlida två timmar kör ändå. Det är ju roligt :)


Får inte äta frukost ifred för jag har en katt som envisas med att stångas på min arm :P Sen vänder hon på sig så jag får fluffsvansen i ansiktet. Myspys.

Skapa flashcards